Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonW De servoarm zit aan je servo.
Links en rechts van je heli.
Deze servoarm zorgt ervoor dat je je swasplate kunt bewegen.
De servoarm moet horizontaal aan de servo zitten, als je de trims op de zender in de neutrale stand hebt staan (dus 0).
Met de balinks die vanaf de servoarm naar de swashplate lopen kun je de swashplate afstellen.
Deze swashplate moet zowel links/rechts als van voor/achter horizontaal staan als de heli vrij in de lucht hangt.
Dit kun je controleren door de de heli op te pakken aan de stabilisator die bovenop de heli zit.
De heli gaat dan vanzelf in de juiste positie hangen, en in deze positie moet de swashplate horizontaal staan.
Als dit alles goed staat, moet het met de trims op de zender goed te krijgen zijn. |
Da's een goeie, ga ik proberen... Jammer dat ik geen miniatuur waterpas heb om op die swashplate te leggen.
Betreft die proportional en gain schroef. Weer geprobeerd maar het lijkt alsof het bij mij andersom staat. Namelijk de proportional (dichtst bij de as en motortje stel ik het dansen af. Het heen en weer gaan. Terwijl ik met de gain (het verst van de as en motortje af) het draaien om de as kan regelen. Heel merkwaardig. Ook las ik je keuze voor een langere fly bar ipv kort. Ik zal het een en andere moeten gaan uitproberen.