voel ik een expiriment aankomen?:P
pak een oude pak ga naar buiten gooi benzine/nitro in de pan zet je pan boven een vlammetje voor een seconde of 15/20, haal het van je vuurtje af en steek het aan en bekijk of dit sneller vlam vat dan een pan nitro die je niet verhit hebt.
en dit kwam ik tegen op een formula 1 website:
Citaat:
Metingen van de FIA en Meteo France van de buiten temperatuur kwamen niet overeen. Volgens de reglementen mag benzine in een Formule 1 auto niet minder dan 10 graden Celsius kouder zijn dan de buitentemperatuur.
Koude benzine zet uit als het warmer wordt, benzine moet voor de start dus niet te ver teruggekoeld worden omdat de benzinetanks tijdens de race zouden kunnen scheuren. De temperaturen van de benzine van de Williams van Rosberg en BMW Sauber's was tijdens verschillende momenten in de race een paar graden te koud.
Volgens technisch directeur van Spyker F1, Mike Gayscone, kan met koudere benzine meer brandstof worden meegenomen. Daarnaast zou men dankzij de koudere temperatuur ongeveer 5 tot 10 paardenkrachten meer vermogen behalen.
|
koude benzine> meer tank inhoud>langere rijtijd>plus nog eens een prestatie verhoging.
nu zijn nitro motoren wel heel erg klein en erg gevoellig.
mede daarom denk ik dat dit nog best goed uit zou kunnen pakken