Eey Rob,
Ik vind het een knap stukje werk, en het resultaat is er ook naar. Uiteraard is dit topic nog niet af als de bouw van de auto gereed is. Je weet immers niet of de auto "in balans" is. Bij onze (ver doorge-engineerde) 1:8 onroad auto's weten we uit ervaring welke ophanginggeometrie, veren (of combinaties daarvan) oliediktes e.d., onder welke omstandigheden, in een optimaal weggedrag resulteren. Aangezien jij van scratch begint zul je dit, middels praktijktesten, nog moeten bepalen. Of heb je hier al iets aan "gerekend"? Ongetwijfeld zul je na deze praktijktesten hier en daar aanpassingen willen maken. Ik zie dat de voorste schokbrekers zullen gaan meedraaien met de wielen, dat is niet optimaal, dat weet jij natuurlijk ook wel, maar past wel slim binnen het Stockcar reglement, regel 15. Anyways, nogmaals, ziet er allemaal erg mooi uit, ben benieuwd wanneer ie gereed is, en dan nog optimaliseren qua wegligging.
O ja, valt me nu pas op, maar je moet even het "Ackermann" principe goed bestuderen. Voor een neutraal stuurgedrag moeten de denkbeeldige rechte lijn tussen de ophangpennen, en de plek van de aansturing, in het midden van de achteras uitkomen. Hierdoor hebben de denkbeeldige lijnen in het verlengde van de voorassen van de beide voorwielen altijd hun snijpunt in het verlengde van de achteras. Als dit niet zo is gaat de auto "wringen". Wellicht dat onderstaande tekening veel duidelijker is dan mijn gezwets.
Succes!