Hallo Fotor
Als je de gok aan zou durven, kijk hier eens naar:
HQ/Winglet - Profi
Als je een beetje in Google zoekt dan zie je dat het ook toegepast wordt als vleugelprofiel. De eeuwige discussie is, wat blijft er bij een conventionele bouwmethode, van een profiel over maar dat geldt voor alle profielen.
Ik heb ooit eens een Sagitta013 gebouwd zie:
Modellers deze heb ik toen vanaf de wortel naar de vleugeltip E203-E201-E205 gegeven, dit voldoet nog steeds prima al zou ik heden ten dage niet meer voor E205 aan de tip kiezen.
Dit profiel blijkt in de praktijk, bij een gladde vleugel zonder turbulator, toch maar matig te functioneren. (dit volgens vele discussies op internet)
Buiten de keuze van het profiel komt er echter bij dit toestel en zijn wat (onwaarschijnlijk) eindgewicht mijns inziens een ander, misschien nog wel groter probleem, 'de hoek om kijken' namelijk hoe krijg ik de vleugel voldoende torsie stijf.
Is er helemaal niet uit te komen dan is het zo alom verfoeide Ritz-3 naar Ritz-2 misschien nog niet eens zo'n slechte keuze.
Jaren geleden werd deze combinatie veel toegepast op de SB 10 met spanwijdtes van 5 tot 7 meter en deze toestellen vlogen hiermee prima.
Heel veel succes met de keuze(s)
Harry