Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 7 januari 2009, 13:50   #7 (permalink)
Mopilot

Leeftijd: 31
Standaard

Hoi,

Bedankt voor jullie positieve reacties!
Jan-Willem ik heb er niet eens aan gedacht om de accu's zo te bevestigen. Ik zal het eens proberen en meenemen in het ontwerp voor de manier van accu bevestiging, bedankt dus voor de tip. Het kan namelijk (mits het zwaartepunt goed te krijgen is, ik denk van wel) helpen de massatraagheid in de nick richting te verkleinen. Wat weer beter is voor het flybarless regelsysteem, de nick richting is namelijk door de grote lengte van de staart de moeilijkst regelbare richting. (door dus de grote massatraagheid)

Walter, ja Laura vind me nog steeds lief Gelukkig! Je moet weten dat ik meer kwaliteiten heb dan alleen heli's vliegen/bouwen...

Skiff bedankt voor de tip, ik was het overigens niet van plan om de buis zelf te maken hoor, gewoon bestellen (tot nu toe heb ik alleen Duitse fabrikanten van carbon gevonden) en dan de benodigde gaten er in boren. Bedankt dus voor de tip, ik zal eens informeren.

Eric, ik weet niet hoe je denkt het aluminium nog verder uit te frezen? Het kan echt niet minder meer, die verbinding stukjes zijn maximaal 12x12x26mm en er moet genoeg vlees blijven om tapgaten aan te brengen. De motorplaat en 3de lager support kunnen ook niet holler, er moet namelijk wel 4-5kW worden over gedragen wat gepaart gaat met een behoorlijk hoog koppel op de motorplaat. Maar als je ideeën hebt hoor ik het graag. Wat betreft die front plaat, heb je deels gelijk, het is een vrij "slap" plaatje maar wordt ook alleen maar belast in de richting waarin hij sterk is, namelijk trek/druk en deels torsie, is het plaatje wel minder geschikt voor. Maar de constructie is zo bedacht dat de zijplaten samen met de carbon inserts een stijve constructie vormen die gesloten wordt door de frontplaat. De constructie voelt zeer stijf en zoals je al zegt de krachten zijn zeer beperkt en wordt alleen belast tijdens een landing.

Dus allen bedankt (ook voor het commentaar!!!)

Greetz,

Michiel.

Statistieken
Leden: 21.758
Discussies: 104.717
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Bart CG
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Problemen bij aanmelden...
21 mei 2012 21:45
door jaap27
Ga naar eerst nieuwe bericht hydrag romp loose cannon
23 maart 2012 14:36
door high fly
Ga naar eerst nieuwe bericht Jawel nog een mustang
23 mei 2012 13:55
door serge pot
Ga naar eerst nieuwe bericht Speling in align ds410
23 mei 2012 12:17
door SandorV
Ga naar eerst nieuwe bericht funjet ultra kolibri t32
1 april 2012 20:03
door kevin heli
Ga naar eerst nieuwe bericht Fietslier!
9 november 2009 19:01
door jorn
Ga naar eerst nieuwe bericht te koop complete rc...
20 mei 2012 15:15
door ronaldvs
Ga naar eerst nieuwe bericht Opbouw Pursuit
18 mei 2012 15:52
Ga naar eerst nieuwe bericht Splinternieuwe Bullet MT...
22 mei 2011 20:32
door SoDa-Deals
Ga naar eerst nieuwe bericht Spektrum zenders en...
22 mei 2012 00:09
Showcases in database
Total ShowCases: 866