Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murdock Wat gebeurt er als je geen gas geeft, maar alleen nick naar voren? Gaat die andere servo dan even later ook bewegen? En wat doen de servo's als je gas geeft (heli vasthouden)? |
Bij geen gas en nick naar voren, gaat de "roll" servo naar beneden. Soms nauwelijks de andere keer met een wat grotere uitslag. Bij 10 keer snel achter elkaar naar voren drukken van de cyclic stick ( als we even recht van boven op de cyclic kijken en we nummeren volgens een klok ) dus bij het drukken naar 12 uur, doet de roll servo 10 keer niks en dan ineens beweegt hij wel een stukje mee ?
De beweging van de roll servo is er dus wel maar niet volgens een vast patroon.
Bij drukken van cyclic naar 6 uur ( nick naar achteren) is de beweging van de roll servo er ook maar dan naar onder en soms naar boven korte tikjes, hij schiet snel terug.
Zelfde verhaal bij de roll servo dan zie ik de nick servo ook meebewegen.
Net nog even de bladen erop gezet en heli vastgehouden en van achtergekeken. Bij nick imput op 6 of 12 recht , dus recht naar achteren - of voren, ligt het vlak waarin de bladen draaien niet recht naar achteren of voren maar is zijdelings ook weggedraait.
Als ik een beetje roll imput bijgeef kan ik dat vlak pas recht naar voren of achteren krijgen in het verlengde van de heli.