je kan ook altijd even de
De Wetswinkel | Welkom ! proberen.
Ik weet niet of zij echt tot in detail alles kennen en weten, maar misschien kunnen zij je wel doorsturen naar de juiste instanties.
Ik kom echter wel op de website van een vliegclub volgende (wet)tekst tegen:
www.ebul.be - Wetgeving luchtfoto's
Hieruit zou blijken dat heel de regelgeving omtrend luchtfotogafie opgeheven is. In dat geval zijn ze bij Heli-team ofwel niet op de hoogte van de huidige regelgeving, ofwel is het pure intimidatie. Ik denk trouwens dat dit dezelfde wettekst is dat je zelf in PDF formaat aanhaalde.
In dit geval zou je simpel kunnen stellen, dat zij jou totaal niets kunnen maken ivm het aspect "luchtfotografie"
Een ander aspect is echter, of jij zelf wel in de regel bent door met jou model zomaar overal "wild" te vliegen. Ik denk dat je je misschien beter hier op focust. Vaak is wildvliegen zonder maar verboden, maar dit heeft in de meeste gemeentes te maken met milieu-vervuiling (lawaai overlast van motor) - iets waar je met electro denk ik ook geen probleem mee hebt.
Misschien kan je inderdaad aangehaald PDF document toesturen, en hen beleefd doch kordaat duidelijk maken dat je er niet van houd dat zij je proberen te intimideren en met wetten schemeren die niet langer geldig zijn.
Anderzijds, willen zij waarschijnlijk gewoon zo min mogelijk concurrentie, en ik vrees dat er een kans bestaat dat ze het mss wel eens over een andere boeg zouden kunnen gooien, zoals inderdaad wetgevingen ivm wildvliegen...