Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bronsky De schakelaar ziet er inderdaad een beetje schraal uit. Van corrosie is in elk geval geen sprake. Op de foto lijkt het inderdaad een beetje aangetast.
Hier en daar bij de soldeerpunten wat bruine randjes, maar dat lijkt me meer iets van overtollig hars of zo uit het soldeertin.
Wel veel stof. Ik had ooit in mijn zender koffer zo'n mooi schuimrubberen matrasje in het deksel om de zender mooi in te klemmen. Maar ja dat schuimrubber wordt op den duur gaar en dan krijg je allemaal van die stofjes die overal en nergens tussen gaan zitten......
Raak wel een beetje  .
Terug  dan maar weer.
Ik heb in mijn speurtocht naar mogelijke corrosie de zender een beetje verder geprobeerd te demonteren. Maar de 'hoofdprint' met de microprocessor kan ik eigenlijk niet goed er uit krijgen omdat er een aantal draadjes zijn gesoldeerd vanaf 1 van de soldeerpunten van het HF modul naar diverse 'blikken' plaatjes in de zender. Ik vermoed dat dat om een GROUND gaat.
Iemand daar ervaring mee?
@ Ronald Zweef: De pinnummers op de DIN stekker zijn nu wel bekend denk ik. Welke de overeenkomstige soldeerpunten zijn weet ik zo niet 100%. Maar dat kun je eenvoudig meten met een ohm meter lijkt me. |
Het is idd gewoon de GND. Gewoon lossolderen en hierna weer vastsolderen als je klaar bent. De DIN plug heb ik met een foto verduidelijkt. Lijkt me nu simpel om de module volgens het schema in te bouwen.