@ mazereeuw dank u, ik heb er ook veel klusplezier aan.
@ Steven u kennende Gij brandt al van nieuwsgierigheid zeker. Ik laat je alles zien en horen en probeer ook bij één van de volgende D3D wedstrijd mee te kunnen vliegen in het F3C programma.
De volgende stap was het inbouwen van het staartstuk. Dit ging gepaard met meten, wikken en wegen. De romp is naar achteren zo smal dat de struts niet geplaatst kunnen worden. Dan maar een andere manier bedenken om de staartbuis te ondersteunen en te bevestigen aan de romp. De struts zijn weg gelaten en het staartstuk met rubbers opgevangen in de romp. Enkele sfeer beelden

Gaten uitmeten, boren voor de bevestiging van het staartstuk aan de romp

De andere zijde

De gummie's voor het opvangen van trillingen

Alles mooi netjes gemonteerd

Gecentreerd in de gummie's

Het voorlopig resultaat
Maar het gaat niet altijd goed. Tijdens het vijlen van de uitsparingen in de staart is de romp van de werktafel afgeschoven (alle vieze woorden hier tesaam). Ik heb in een reflex de staart vast genomen en met een (aikido) meegaan de beweging het hele gevaarte met mijn voet opgevangen als een Maradona. Helaas hoorde ik een krak. Ik hoopte nog dat het kraakbeen was van in mijn voet maar een later onderzoek blijkt dat ik kern gezond was alleen een hart ritme stoornis.
De schade aan de romp is beperkt gebleven en makkelijk te herstellen.

De krak is alleen in de buiten coating.

Het kan ook mis gaan
Aan de binnen zijde verstevigen met een matje, de coating lichtjes weghalen waar hij los zit en opnieuw opvullen met een epoxy laag. Alles opschuren en na de paint job is er niets meer van te zien.
Groeten
Jos