De CCMMM levert dat vermogen bij een hoger voltage. Je hoeft hem niet op 6S lipo te gebruiken.
En inderdaad als je hem zo geared dat hij dezelfde topspeed haalt als de HV-maxx dan zal het gebruik vrijwel gelijk zijn.
Dit is natuurlijk ook in zekere zin afhankelijk van de efficiency curve van de motor. Als je hem op 6S als een dolle laat spinnen in een lage gearing, dan is de efficiency niet optimaal.
Mijn e-maxxen met HV-maxx worden naar mijn idee toch wel snel warm als er veel geaccellereerd wordt. En ik gebruik nog een vrij kleine pinion en de grotere spur.
De MMM zal er waarschijnlijk veel makkelijker mee omgaan. Ik wil mijn ERBE (als besluit hem te kopen :S ) op 4 S lipo gebruiken en met stock gearing.
Volgens de tabel van Traxxas is dat 25 mph = 40 kmh bij 12 cellen NiMH accu's. Vier lipo cellen zal iets vlotter gaan. Misschien 45 km/h. Dat is voor mij snel zat.
Dat is overigens ongeveer dezelfde snelheid als wat je rijdt met de HV-maxx 6.5T. Pas als je de MMM heel hoog geared en flink wat amperes er doorheen jast (lipo nodig) , dan krijg je extreme snelheid en extreem verbruik. Not my cup of soup.
Laatst gewijzigd door HighSpeedDirt; 19 maart 2009 om 09:30 |