Beste,
Een alternatief is om te wachten op de Tekin RX8 combo's. De regelaar kan continu 210A aan. De diverse motoren met sensor zijn leverbaar.
Afhankelijk van het aantal cellen dat je gaat gebruiken moet je een keus maken voor een motor. Denk eraan, hoe hoger de KV waarde hoe hoger het opgenomen vermogen wordt. Hoe lager je accuspanning hoe meer stroom er gaat lopen en hoe warmer de boel gaat worden.
De castle MMM + "neu" 2200 combo is minder efficient dan bijvoorbeeld een echte Tekno Neu. De MMM combo wordt ook veel warmer dan zijn echte Neu broertjes. Maar goed voor een Tekno betaal je ongeveer net zoveel als voor een regelaar motor combo dus dat zegt genoeg.
Zelf heb ik veel ervaring met brushless motoren en regelaars. Het is heel belangrijk om de juiste combinatie te kiezen. Als je voor safe wilt gaan zou ik kiezen om op 6S lipo te gaan rijden en dan een lage (1300) Kv motor voor veel trekkracht. De stroom zal laag blijven en je hebt een koudlopende setup. Je kunt desgewenst met tandwielen een hoop doen om de temperatuur van zowel de motor als regelaar en accu's te beheersen.
Mocht je op 4S gaan rijden dan zou ik zeker niet een al te hoge KV motor gebruiken omdat de dan de stroom te hoog gaat worden en de boel war wordt.
voorbeeld: Zelf rij ik met een 1360 tekno op 6S A123 (=19,8V) in een 1:8 truggy.temperatuur van motor en regelaar blijven onder alle omstandigheden onder 45 graden. De accu wordt niet warmer dan 35 raden onder zware belasting.
Een E-revo is een leuke auto maar er dient toch wel een en ander aan aangepast te worden wil die het brushless geweld aankunnen....
veel succes en ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn met de regelaar....
Mocht er interesse zijn in eventueel een goede motor/regelaar combo, stuur even een PM
arno
__________________ MUGEN MBX6T-E TEKNO |