Jij was ook niet zeer genuanceerd
Als je bij flightpower binnen spec's blijft gedraagt de accu zich alsof je buiten spec zit. Mijn conclusie is dan dat de spec's verkeerd zijn.
Je zegt dat na 100 ladingen hij het minder doet dan een nieuwe lipo, oke dat neem ik dan aan, maar ik verwacht dat je ook dan in vergelijking tot een nieuwe A123 nogsteeds veel meer met die accu kan.
Zodra een lipo oud word moet hij zich meten tegen nieuwe lipo's? Niet tegen nieuwe of oude A123 cellen?
Ik weet dat er zat mensen helemaal A123 gek zijn, en elke accu heeft z'n functie, voor verreweg de meeste toestellen vind ik een moderne lipo gewoon een betere optie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xyz - hoeveel A123 cellen zijn bij jou al niet meer bruikbaar |
0 maar van de laatste generaties zijn al mijn lipo's ook nog heel. De laatste cellen die ik heb stuk zien gaan waren de aller eerste hobbycity lipo's.
De rest houd het allemaal lekker uit.
(Op 1 na, maar dat mijn schuld, ik heb nu 2X mijn zender aan laten staan tot hij uit zichzelf uit moest, onder de 2V/cell onbelast, middelste cel bol en haalt de capicitijd niet meer. Maar desondanks vlieg ik er nog mee.)
Wat betreft de opmerking lekker in 12minuten 95% vol, dat is bij de laatste lipo's niet anders.
5C laden is hetzelfde als wat je bij een A123cel hoort te doen (12A), daarover en de levensduur loopt ook terug.