Dirk ik kaap even je draadje om dat ik nieuwe depron floats gevonden heb.
Boek tipte me toen ik opzoek was:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boek |
Was wel gecharmeerd van deze floats, omdat er zo'n handige dwars verbinding op zit. Bij de floats uit het begin van dit draadje bleek dit het zwakke punt.
Afijn ze worden voor een Minimag (ik noem hem BirdPuppie, zie sig.) dus ze zijn wat groter dan gemiddeld voor een Depronmothje. Heb de tekening gekopieerd naar A3, zodat ze ongeveer 60 cm worden.
Heb een paar wijzigingen door gevoerd. De tekening gaat uit van twee plaatjes van 3mm balsa, ik heb er drie gedaan. Voordeel is dan namelijk dat ik geen gleufjes voor het carbonstaafje hoef te vijlen. De middelste laag 3mm balsa heeft bij mij een uitsparing voor de staafjes.
Verder appeltje eitje, veel epoxy en nog steeds veel schuren (en dat is niet leuk met depron

)

In het midden de drie plaatjes balsa 3mm.

En een close up voor de uitsparingen. Overigens moest ik ook een extra plaatje 3 mm depron toevoegen om dat 3x3 nu eenmaal 9 is en 3+6 gelukkig ook

Ook hier is het extra plaatje te zien. En ook de hoeveelheid schuurwerk...

Tevens twee extra schotjes bijgevoegd. Bij deze grootte onmisbaar, maar ook bij kleinere uitvoeringen nodig denk ik. Depron blijft nu mooi recht.
De twee losse plaatjes balsa rechts en links zijn puur gebruikt voor het richten van de balsaplaatjes en de depronplaatjes.
Ik heb namelijk eerst een stukje balsa met epoxy op het depron geplakt (3mm) en vervolgens het stuk balsa en de strook depron op de kop goed in gesmeerd met epoxy. Deze delen langs een lineaal gelegd, zodat ze mooi recht zijn. Vervolgens met CA een extra plankje er opgeplakt. Dit zit onmiddelijk vast (en dus recht) en de epoxy kan rustig drogen. Moet immers wel waterdicht
Afijn totzover de eerste float, als er meer is dan verschijnen die hier.
Grtz
b