Ik heb inmiddels de main spars van de vleugel beplakt met carbon staafjes van 0.5mm x 3mm x 650mm (foto's volgen). Het enige waar ik niet aan kon komen waren carbon plaatjes voor versteviging van de gaten voor de vleugel joiner. Heeft iemand een idee waar ik dit voor een redelijk bedrag kan krijgen, of heeft iemand voor dit doel een goed alternatief?
Verder heb ik de eerste vleugel gelijmd, dit is naar mijn mening best aardig gelukt. Al zijn er een aantal dingen die ik in het vervolg weer anders zou doen, Ik heb nu met uitgesneden hoekjes gewerkt om alles in de goede posietie voor verlijming te zetten. Volgende keer zou ik ook lijntjes (snijpunten) op alle spars aangeven om nog nouwkeuriger te kunnen verlijmen.
Nu heb ik hier en daar nog wel een milimeter of 1 tot 2 afwijking (voornamelijk in de lengterichting van de ribben, lijkt me niet echt problematisch verder).
Ik heb ook één rib die ietsje torsie heeft 1a 1.5mm, ik hoop dat ik dit er nog uit kan krijgen met de verlijming van de latten aan de achterkant van de vleugel.
Vanavond ga ik de 2e vleugel in elkaar lijmen (op dezelfde manier als de eerste om verschillen tot een minimum te beperken).
|