Ik ben net terug van wat vliegen in het Goffertpark. Er stond behoorlijk veel wind en dat was met het vliegen wel te merken. Van de 4 modellen hebben we er maar 1 heel me terug naar huis genomen, en dat was omdat Jonahan het niet aandurfde om dat model te gebruiken. De Lamagaan van Jonathan deed het goed, maar toen ik hem eens moht pobeen met catapult schoot ik de vleugel in stukken. Lag dus niet aan de wind maar aan mij.
De Koolhoven F.K.56 heb ik meteen een flink aantal toeren gegeven zodta hij flink zou klimmen. Hoe eerder weg bij de grond hoe veiliger. Een prachtig lange vlucht! Maar helaas eindigde hij hoog in een boom.... Door de wind kwam hij steeds lager in de oom te zitten, totdat hij op en paar meter hoogte echt vast kwam te zitten. Met stukken hout hebben we de staartvlakken naar beneden geknuppeld. De romp kwam later ook los.
De Spitfire klom mooi strak tegen de wind in, maakte een ruime bocht en kwam toen in een windzak waardoor hij hardhandig tegen de grond werd gesmakt. De vleugel kwam los van de romp en ook hiervoor was het dus einde oefening.
Nu tijdens het schrijven van dit berichtje is de lijm al weer bijna gedroogd en zijn de modellen dus weer zo goed als nieuw! Hopelijk volgende keer met minder wind vliegen.
|