Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2009, 19:44   #20 (permalink)
aslahaye

Leeftijd: 26
Standaard

Suprise suprise.... prop zat verkeerd om..

In mijn hoofd was het zo logisch alleen hield ik geen rekening met de rotatierichting en het feit dat de motor "verkeerd om zit".

De bestelling is gemaakt (vind het nu eenmaal leuk dat "knutselen") zoals ik in mijn vorige post omschreven heb. Sowieso eerst maar eens stock vliegen en als ik dat goed onder de knie heb de boel ombouwen.

Iedereen nogmaals bedankt voor de feedback, alle getalletjes en waardes zijn een stuk duidelijker geworden! Hopelijk hebben andere beginners hier ook nog wat aan.

Voor de liefhebbers vind je hier wat afbeeldingen van 4 mods.

Studio Lahaye - Tijdelijke map Skyraider

1. Ik heb een BIC pen opgeofferd, deze (schuin) in stukjes gesneden en verwerkt in de romp voor extra lucht. Standaard ESC werd toch wel erg warm, blijft nu koeler maar dat kan beter!

2. Om de boel nog iets koeler te krijgen heb ik de leeskop van een hardeschijf gepakt en hier de zware plastic en solide delen vanaf gesloopt. Ik hield een aluminium "rooster" over van 5 gram en heb deze boven op de romp gemonteerd. Alhoewel het rechter geplaatst kan worden ben ik toch redelijk tevreden en most of all, it works like a charm! ESC en lipo zijn lauw na 20 min. vliegen.

3. Er werd mij aangeraden om de carbon staaf uit de vleugels te halen als beginner zodat deze makkelijker loslieten. Hier heb ik vervolgens 4 Rare Earth magneten (ook uit een computer hardeschijf gesloopt) geplaatst. Zeer krachtige magneten die alleen loslaten als het vliegtuig een beetje scheef land. Omdat ik 1 grote magneet in kleinere stukjes moest breken ziet het er wat rafelig uit. Toch steken ze geen milimeter uit en passen ze perfect in het uitgesneden stuk.

4. In de kap heb ik ook een stukje pen verwerkt zodat de lucht er ook weer uit kan. Tevens is de standaard magneet vervangen door een Rare Earth en zijn de luchtgaten iets vergroot. Oh ja, aan de voorkant zit ook een mini rare earth magneetje die de boel tijdens het vliegen mooi op zijn plek houd.

Ik heb totaal geen storingen (goed getest) door het magnetische veld.

Sander
aslahaye is offline   Met citaat reageren

Statistieken
Leden: 21.785
Discussies: 104.847
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Go OFFROAD
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht Build the HMS Hood
18 april 2012 09:00
door Bouwer
Ga naar eerst nieuwe bericht HPI Rotostart module vr...
25 mei 2012 08:40
door RXfreak
Ga naar eerst nieuwe bericht Splinternieuwe Bullet MT...
22 mei 2011 20:32
door SoDa-Deals
Ga naar eerst nieuwe bericht Wie herkent deze motor?
24 mei 2012 20:56
Ga naar eerst nieuwe bericht bouw hydromite
3 maart 2012 22:24
door peyke
Ga naar eerst nieuwe bericht Nieuwe DFC kop op...
8 februari 2012 15:18
door Sirolf
Ga naar eerst nieuwe bericht Project Pilatus B4
23 januari 2011 21:37
door Ariel
Ga naar eerst nieuwe bericht Sd.kfz.9 mit 88 mm Flak,...
24 mei 2012 09:46
door wouter78
Ga naar eerst nieuwe bericht NIEUWE 182 light...
20 mei 2012 14:52
door RSSD
Showcases in database
Total ShowCases: 866