Dank voor jullie input, ik snap de "bezwaren" danwel bedenkingen heel goed. Ik snap ook waarom iemand zou zeggen: als het niet goed was had Vario dat wel opgelost, ik snap ook waarom iemand zou zeggen: waarom doe je nou zo moeilijk

, maar ik heb het idee dat Vario al een hele tijd niets aan het ontwerp gedaan heeft, terwijl de techniek niet stilgestaan heeft.
Kijk maar naar de Airstar frame-upgrade voor Vario mechaniek, die hebben bv de 4 servos boven de main gear geplaatst, zodat je de haakse overbrengingen kwijt bent...mechaniek wat al vele jaren als topspul te boek staat, maar nog altijd voor verbetering vatbaar.
Wat meeweegt in het verhaal is de -compleet irrationele- kick om zoiets überhaupt te maken. Zelfs als het net zo sterk, en net zo zwaar zou zijn (als dat zo is is het te zwaar geconstrueerd want CF is vele malen sterker dan hout, zeker het Vario-hout) zou ik het overwegen...gewoon...omdat het kan
Ik heb nog geen dichtheden vergeleken, maar de dikte bv is wel 1.5mm CF t.o.v. bijna 4mm voor Vario hout.
En wie weet wordt het niks, ben ik in ieder geval weer een hoop wijzer. Dit
Citaat:
|
het spanten werk maakte ik van vliegtuigtriplex kun je in verschilende diktes krijgen voor spanten waar echt kracht op komt 3 mm voor extra verstijvingen 2 mm en daar maakte ik dan ook vakwerk spanten van.
|
is natuurlijk een uitstekende oplossing en zeker het overwegen waard.