Tjemig jongens................het is en blijft door de vele info op Forums of het internet inderdaad lastig om de keuze te maken in een heli waarvan die het fijnst bij je past.
Ik raad jullie aan om eens bij een modelbouwclub langs te gaan, indien dat voorhanden is bij jullie in de buurt.
Voordeel daarvan is, is dat je met mensen rechtstreeks praat die vaak ook nog eens met veel plezier een beginnend piloot op weg willen helpen.
Ik praat nu niet over direkt lid moeten worden van zo'n club ofzo, maar eerst eens een gezellig en informatief praatje te maken met de gasten aldaar.
Ik weet uit het verleden dat door de vele aangeboden info op Forums het lastig kan zijn om de juiste keuze te maken met welke type heli te beginnen.
De 1 zegt begin met een 600 size CP heli vanwege de stabiliteit............een ander zegt weer dat het beter is om te beginnen met een goedkope Walkera FP heli van 100 euro om dat de crash kosten daarvan laag zijn.
Tja..................lastig dus.
Wat ik in jullie geval ook zou doen is wat mensen op het Forum aanschrijven en vragen naar hun beginners ervaring.
Ik kan jullie nu zo even helaas geen straight advies geven, want helaas gaat de materie omtrend heli's zo diep, dat zelfs ik na 5 jaar vliegen er nog geen bodem in zie.
Sukses jongens.
Vr Gr Erwin
|