Hoi kj
Door door langer of korter te persen tijdens het productie proces van de motoren, kun je de brandtijd van de motor beinvloeden. Als je dus eerst een drijflading perst en dan een vertragings lading. dan heeft de motor met vertraging langer in de pers gezeten en zal dus trager branden.
Zet maar eens een paar Estes motoren in een goede testbank. dan kun je het verschil zien.
Heb ik namelijk ook gedaan na dat ik problemen had met een cluster van Estes motoren.
D12-0 brand korter dan een D12-7.
Dan zul je zien dat de stuwkracht curve van de motoren is dus verre van gelijk is en de Estes informatie dus gewoon niet klopt. Er komt ook lang geen 20N/sec uit zo'n motor.
Verder is de stuwkracht die door de vertraging geleverd word idd verwaarloosbaar maar de basedrag niet. Die zal de raket na het uitbranden dus nog een beetje verder uit zijn baan trekken. Ook al zitten de motoren zo veel mogelijk in het midden.
Spin stabilisatie is een optie mits je de raket snel genoeg laat draaien. Maar dan moet je wel heel goed weten wat je doet anders maak je het probleem alleen erger.