Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jouribakker ..met windstil als ik hem gewoon stilstaant gooit
gaat hij ook 10 meter en valt hij neer..groetjes |
Ik heb enkele weken geleden een gehavende skyraider gekregen met de verwittiging dat hij niet wilde vliegen. Ik meen dat het kwam omdat de ontvanger er niet inzat. De gaintjes waren ook los gekomen en zitten terug vast d.m.v. epoxy. De piepschuimen scharnieren waren hier en daar terug gelijmd wat het roteren bemoeilijkt. Na het inbrengen van een ontvanger wilde hij evenmin de lucht in gaan, uitgezonderd enkele keren dat hij een 20-tal meter ver op een metertje hoogte wilde zweven.
Er was een 2S lipo bij en toen ik die verving door een 3S keerde de wind. Nu vertrekt de skyraider met vol gas uit de hand en klimt met gemak de hoogte in. Als hij op de grond ligt (ik heb de wieltjes eraf gehaald en ik land met de buik op het gras) kruipt hij bij vol gas reeds vooruit terwijl hij met de 2S gewoon bleef liggen.
Ik heb weinig ervaring met deze electronica en omdat de ontvanger een 7.5-volt type is, keek ik eerst het ene en andere na. De motorregelaar hangt meteen aan de batterij en voedt de ontvanger en servo's. Er zit een 5-volt regelaar op de regelaar waardoor servo's en ontvanger 5 V krijgen.
Dit is mijn eerste vlieger met rolroeren. Hij vliegt minstens even plezant als mijn easystar.