Eerst de vleugelversteviging gelijmd, een kruis en niet een v omdat dat in het verleden werkte en het aangeraden werd door bert van der vecht, of dat nog zo is weet ik niet. Ze gebruiken nu geloof ik een v en kruis samen maar vanwege het shot dat in de SUltimate vleugel zit leek me dit handiger.
Alle staven koolstof zijn met bizon constructielijm aan het depron gelijmd.
Op het kruis een stokje naar de vleugel met een beetje garen en sec lijm erom
Een stukje verdriedubbeld om uitscheuren tegen te gaan en ook hier weer iets garen om koolstof tegen koolstof te verstevigen.
vleugelversteviging met 1,5mm eerste 3 1mm, dan 1x 0,7 en dan 4x 0,5mm dit laatste is wat vreemd maar leek de enige optie om tot het puntje te kunnen verstvigen met nog de volle uitslag. (en ze zijn niet zo krom, dat lijkt maar zo)
Motor op de regelaar gesoldeerd, alles nog met de bec gevoed
Aileronaansturing, ik wou het eerst helemaal zelf maken, andere roerhoorntjes en servohevels. Toch maar de standaard shockyset aangepast, ik vind hem standaard wat te dicht op het het scharnier.
Hevel is gewoon 2 hevels op elkaar gelijmd met een koolstof roofing erom.
Allemaal omdat ik er zo snel mogelijk mee wil vliegen.
Op hoogteroer hetzelfde gedaan, met een beetje koolstof eronder om buigen tegen te gaan.
Stuurstangen ondersteund met een stukje van een dun rietje,
Servo's een beetje alternatief gemonteerd, nog niet eerder zo gedaan. Meestal 90 graden gedraaid met ze op elkaar of achter elkaar. Ze moesten ver naar achter en in had geen ruimte voor de lange hevels, dit ging net. ik wou ze op de vleugel houden, niet de staart maar vanwege de zware motor moet alles een beetje naar achter.
Nu nog met stekkers en standaard kabels, ik heb de indoor 6kan assan ontvanger nog niet dus tijdelijk is hij wat zwaarder.
De bovenkant is aan het drogen, dan het rudder en de motor erop en hij is klaar, vanavond ff vliegen