Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 21 september 2009, 10:30   #22 (permalink)
moerman

moerman's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Gisteren ben ik weer wezen vliegen, op een sportveld deze keer. Ik had mijn depron FROG Skyjeep, mijn pistachio Chambermaid en mijn Polly meegenomen. De Polly vloog meteen heel lekker. Er was wel wat turbulentie door de omringende bomen maar ze had geen moeite om voldoende hoogte te winnen. Met ongeveer 800 a 900 toeren maakte ze vluchten van rond de 30 seconde. Helaas verdween ze op een gegeven moment in een hoge boom
Het heeft me wel een uur gekost om haar weer hieruit te bevrijden. Stokken gooien, etc, maar gelukkig is ze weer onbeschadigd terug.

De Chambermaid was nog niet goed getrimd voor buiten, de enige keren dat ik daarmee heb gevlogen was binnen. Binnen was de beste tijd 48 seconde. Om buiten te vliegen gebruik ik een maatje dikker rubber om te zorgen dat het model voldoende hoogte kan krijgen. Dit heeft echter invloed op de afstelling, er was meer downthrust nodig om de ernstige powerstall na de start onder de knie te krijgen. Maar daarmee vloog ook dit model behoorlijk. Toch was steeds het begin van de vlucht nogal hectisch en vloog het model pas echt lekker wanneer wat kracht van de motor was. Beste vluchten waren tegen de 30 seconde, dus de tijd die ik indoor met dit schaalmodel haalde heb ik buiten nog niet kunnen verbeteren.

Ook de Skyjeep was nog niet goed getrimd met een krachtigere motor en had ook extra downthrust nodig. Maar daarmee vloog deze ook echt lekker. Ook hierbij vluchten van rond 30 seconde. Dat was ook ongeveer de tijd die de modellen nodig hadden om aan de andere kant van het sportveld te komen, dus langere tijden waren ook niet bepaald een voordeel geweest. En voor modellen van 20 en 30 cm spanwijdte zijn dit ook best goede tijden voor buiten.

Hoe zit het, hebben jullie nog kunnen vliegen de laatste tijd?

Statistieken
Leden: 21.785
Discussies: 104.863
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Go OFFROAD
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht Build the HMS Hood
18 april 2012 09:00
door Bouwer
Ga naar eerst nieuwe bericht Micro Magic raamstickers
31 augustus 2011 23:30
Ga naar eerst nieuwe bericht Curare 40
25 mei 2012 19:54
door jap
Ga naar eerst nieuwe bericht Wilesco D20 restauratie
4 mei 2012 22:42
door lame_lei
Ga naar eerst nieuwe bericht Wedstrijdinformatie 2012
9 januari 2012 10:52
Ga naar eerst nieuwe bericht Novarossi V2 (R60V2H5)...
24 mei 2012 00:04
door schummie
Ga naar eerst nieuwe bericht Monterey van Astro Flight
26 december 2010 16:40
door aurectar
Ga naar eerst nieuwe bericht Zeer veel vliegtuigen te...
28 januari 2012 17:37
door Jorrit
Showcases in database
Total ShowCases: 866