Gisteren ben ik weer wezen vliegen, op een sportveld deze keer. Ik had mijn depron
FROG Skyjeep, mijn
pistachio Chambermaid en mijn
Polly meegenomen. De Polly vloog meteen heel lekker. Er was wel wat turbulentie door de omringende bomen maar ze had geen moeite om voldoende hoogte te winnen. Met ongeveer 800 a 900 toeren maakte ze vluchten van rond de 30 seconde. Helaas verdween ze op een gegeven moment in een hoge boom

Het heeft me wel een uur gekost om haar weer hieruit te bevrijden. Stokken gooien, etc, maar gelukkig is ze weer onbeschadigd terug.
De Chambermaid was nog niet goed getrimd voor buiten, de enige keren dat ik daarmee heb gevlogen was binnen. Binnen was de beste tijd 48 seconde. Om buiten te vliegen gebruik ik een maatje dikker rubber om te zorgen dat het model voldoende hoogte kan krijgen. Dit heeft echter invloed op de afstelling, er was meer downthrust nodig om de ernstige powerstall na de start onder de knie te krijgen. Maar daarmee vloog ook dit model behoorlijk. Toch was steeds het begin van de vlucht nogal hectisch en vloog het model pas echt lekker wanneer wat kracht van de motor was. Beste vluchten waren tegen de 30 seconde, dus de tijd die ik indoor met dit schaalmodel haalde heb ik buiten nog niet kunnen verbeteren.
Ook de Skyjeep was nog niet goed getrimd met een krachtigere motor en had ook extra downthrust nodig. Maar daarmee vloog deze ook echt lekker. Ook hierbij vluchten van rond 30 seconde. Dat was ook ongeveer de tijd die de modellen nodig hadden om aan de andere kant van het sportveld te komen, dus langere tijden waren ook niet bepaald een voordeel geweest. En voor modellen van 20 en 30 cm spanwijdte zijn dit ook best goede tijden voor buiten.
Hoe zit het, hebben jullie nog kunnen vliegen de laatste tijd?