Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 29 september 2009, 14:11   #17 (permalink)
drestar

drestar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Dutchy_ Bekijk bericht
Hmm, een beetje een oud topic maar allez.

Zou het relevant zijn bij deze locatie dat :
A) De grond eigendom van Zeeland Seaports is,
B) De locatie ong. 1,6 Km van een zweefvliegveld is (notabene in de uitloop van de start en landingsbaan),
C) Er rondom glastuinbouw wordt bedreven,

Kan aan mij liggen natuurlijk maar hoewel het natuurlijk een prachtige plek is heb je wel wat tegenwerkende factoren dunkt me ?

...

het word inderdaat niet veel op deze lokatie.een tijd terug heb ik bericht ontvangen van de gemeente Terneuzen en zij schreven dat de axelse vlakte wel geschikt was om te modelvliegen maar dat een modelvliegveld in conflict zou komen met andere activiteiten,de grond staat te koop en men wil daar nieuwe bedrijven gaan bouwen,maar dat kan nog jaren duren.ik heb gelijk weer in een mail terug geschreven of er misschien een optie is om zo lang mogelijk toch te mogen vliegen voor dat ze ergens echt gaan bouwen en er goede afspraken over te maken voor als het daar weg moet.en vandaag heb ik weer bericht gehad dat ze het weer opnieuw gaan bekijken.het zal wel lang gaan duren net als de eerste keer heb ik 4 maanden op antwoord moeten wachten..

maar ondertussen ben ik met iemand via het forum in kontakt gekomen die toestemming heeft om ergens te mogen vliegen in het voormalige hontenisse..(15km van terneuzen) vorige week ben ik voor het eerst geweest en we hebben daar een zee van ruimte.

een heel groot veld met een ligging dat je met je rug naar de zon toe staat en ver voor je kan vliegen zonder bomen en huizen in de directe nabijheid.het veld is bezaaid met gras en staat er netjes en niet te lang bij.op sommige stukken zijn er wel wat kleine putjes maar over het algemeen zijn er flinke stukken behoorlijk vlak.

we zijn dan ook van plan om een groot vlak stuk af te gaan zetten met lint voor een schadeloze landing.in principe kan er ook van alle kanten geland worden en er mag op elke dag van de week gevlogen worden en dat maakt het zeer aantrekkelijk.het enige nadeel is dat het veld wat alleen in de zomermaanden voor graszaad gebruikt wordt,hoogstwaarschijnlijk volgend jaar oktober omgeploegd zal worden.maar we hebben het idee om in onderhandeling te gaan met de eigenaar voor een stukje grond daarvan of ergens anders waar het net zo geschikt is.

en we willen in de toekomst met enkele geinteresseerde personen tegen betaling van een acceptabel bedrag voor de grond onder elkaar gezellig gaan vliegen.dus bij deze kan ieder die graag in zeeuws-vlaanderen bij elkaar wil komen om te vliegen zijn interesse tonen.(ook kan het vliegen geleerd worden)

Statistieken
Leden: 22.184
Discussies: 101.582
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Carp
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht nieuw
20 januari 2012 15:43
door katske10
Ga naar eerst nieuwe bericht sagitta900 aerotronics...
8 oktober 2011 22:40
door serge pot
Ga naar eerst nieuwe bericht Beginnerstruggy? Protech...
23 januari 2012 20:26
Ga naar eerst nieuwe bericht Voerboot haalt vol...
10 februari 2012 00:40
door Carp
Ga naar eerst nieuwe bericht LiPo capaciteit 20C? ,...
9 februari 2012 20:50
door Azurro
Ga naar eerst nieuwe bericht scratch p-66 vultee...
2 februari 2012 19:30
door juweeltje
Ga naar eerst nieuwe bericht ASW 27B van Multiplex
14 oktober 2011 11:55
door SRS
Ga naar eerst nieuwe bericht Binnenvaartschip: Spits,...
14 oktober 2010 18:44
Ga naar eerst nieuwe bericht Wie kan mij helpen aan...
10 januari 2012 12:41
door hvonk
Ga naar eerst nieuwe bericht lipo accu
9 februari 2012 20:31
door katske10
Showcases in database
Total ShowCases: 871