Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drestar in een mail terug geschreven of er misschien een optie is om zo lang mogelijk toch te mogen vliegen voor dat ze ergens echt gaan bouwen en er goede afspraken over te maken voor als het daar weg moet.en vandaag heb ik weer bericht gehad dat ze het weer opnieuw gaan bekijken.het zal wel lang gaan duren net als de eerste keer heb ik 4 maanden op antwoord moeten wachten..
maar ondertussen ben ik met iemand via het forum in kontakt gekomen die toestemming heeft om ergens te mogen vliegen in het voormalige hontenisse..(15km van terneuzen) vorige week ben ik voor het eerst geweest en we hebben daar een zee van ruimte.
een heel groot veld met een ligging dat je met je rug naar de zon toe staat en ver voor je kan vliegen zonder bomen en huizen in de directe nabijheid.het veld is bezaaid met gras en staat er netjes en niet te lang bij.op sommige stukken zijn er wel wat kleine putjes maar over het algemeen zijn er flinke stukken behoorlijk vlak.
we zijn dan ook van plan om een groot vlak stuk af te gaan zetten met lint voor een schadeloze landing.in principe kan er ook van alle kanten geland worden en er mag op elke dag van de week gevlogen worden en dat maakt het zeer aantrekkelijk.het enige nadeel is dat het veld wat alleen in de zomermaanden voor graszaad gebruikt wordt,hoogstwaarschijnlijk volgend jaar oktober omgeploegd zal worden.maar we hebben het idee om in onderhandeling te gaan met de eigenaar voor een stukje grond daarvan of ergens anders waar het net zo geschikt is.
en we willen in de toekomst met enkele geinteresseerde personen tegen betaling van een acceptabel bedrag voor de grond onder elkaar gezellig gaan vliegen.dus bij deze kan ieder die graag in zeeuws-vlaanderen bij elkaar wil komen om te vliegen zijn interesse tonen.(ook kan het vliegen geleerd worden) |
De gemeente is niet zo toegevelijk want voor je het weet zit je ergens 'gedoogd' 10 jaar en dan hebben ze later weer vertraging om je eraf te gooien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascall Hoi Andre. Even weer wat informatie vergaard over enkele mogelijke vlieg lokaties. Er zijn wel een paar opties, maat het geluid gaat mogelijk voor problemen zorgen. ik ga zo snel mogelijk naar desbetrefende persoonen voor tekst en uitleg. je hoort er van. |
Als je met z'n tweetjes bent, is het dan niet 'verstandiger' in zoverre je het verstandig kunt noemen om niet iedereen te mobiliseren en op de hoogte te stellen van je aanwezigheid?
Ik kan me ook voorstellen dat een boer het niet erg vindt als er 1 of 2 man op zijn veld staat maar als er met regelmaat 10 of meer man op zijn terrein staat zal die zich waarschijnlijk ook wel 2 keer achter zijn oren krabben?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drestar voor het geluid kunnen we dan nog altijd alleen met 4-takt en elektro vliegen.
ik ben benieuwd wat je overeen kan komen.als er meerdere plaatsen zijn moet het toch wel eens ergens lukken denk ik..  |
Ook viertakters kunnen 'teveel' lawaai maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drestar je begrijpt het niet goed denk ik.Pascall had het over meerdere opties..
en aangezien we nu nog een beetje zoekende zijn.proberen we het eerst overal..
we hebben nu ook een veld gevonden wat we zouden kunnen huren.de prijs moet nog berekend worden,maar met 10 vliegers zal het makkelijk te doen zijn.en daar zal wel met brandstof gevlogen mogen worden. |
Als je 10 man hebt kun je toch ergens spreken dat je in een soort club verband vliegt.
Dan dwing je jezelf als 'clubje' toch tot het houden aan regelgeving en zeker als je met brandstofmotoren vliegt?
Zijn 'jullie' trouwens ook lid van de KNVvL?
En iets anders, ik vraag het gewoon omdat ik het antwoord niet weet, maar in hoeverre is de toestemming van een boer van belang als je ergens het modelvliegen wilt uitoefenen met 10 man (tegen betaling)?
Ergens zou er toch een gemeente aan te pas moeten komen of niet?
Ik vraag het overigens allemaal uit pure nieuwsgierigheid hoor.