Hoi Ron,
een erg interessante draad dit! Leerzaam ook om met je overwegingen mee te kijken.
Ik ben benieuwd hoe e.a. uitgevoerd zal gaan worden.
- Liggerconstructie
- Vleugelverbinders (mogelijkheid tot verschillende V-stellingen)
Door weinig zaken in het leven wordt je zo heen en weer geslingerd als bij het kiezen van een profiel.. Ik kan je niet echt helpen omdat mijn kennis/ervaring te kort schiet. Zeker voor wat wedstrijdtaken in combinatie met profiel aangaat.
Ik wil wel eens kijken in het boek van H. Quabeck hoe zwaar die "minitieuze" verschillen mee tellen. Ik hoop alleen dat je geen haast hebt...
Wat betreft je romp/pod. Hoe ga je dit doen? Maak je twee losse romphelften die je later in elkaar plakt, ga je nat in nat de deelnaad maken? Of ga je met een ballon werken?
Ik heb zelf, als ik naar mijn Supra en Supergee rompen kijk, de voorkeur voor een ballon in de mal op blazen ontwikkeld. Hoewel die
*(&&*%teringballon de laatste 4x achter elkaar geklapt is (ik denk nu te weten waarom), heb ik sterke voorkeur voor deze methode ontwikkeld. Je perst elke overtollige druppel epoxy eruit. Het verbaast me altijd hoeveel epoxy er nog uit geperst word. De deelnaad word superstrak, en je kan meer weefsel toepassen bij hetzelfde gewicht als dat je geen ballon gebruikt.
nou, succes in iedergeval.
Hier een draadje voor de inspiratie:
Spline F3B (al is dit in negatieve mallen gemaakt en de aerodymische beschrijving ontbreekt helaas)