brandstof of elektro, tja, dat zal je zelf moeten bepalen. Zelf heb ik nooit brandstof gevlogen, ik zie het wel om mij heen, en dan vooral veel vieze vette olie-toestanden en een hoop kabaal, wat helaas niet garant staat voor een lekker lopende motor …..
Het maakt wel meer indruk, dat wel ……
Voor de power hoef je het niet te doen, sterker nog, een 90'er op goede 12s lipo's heeft meer power dan een brandstofmotor.
Trouwens , F3C mag volgend jaar ook op 12s lipo vliegen.
Cees Verplanke is overgestapt op elektro en die wil nooooooit meer terug naar brandstof
Voordelen van elektro :
minder lawaai en dus kun je op meer plekken vliegen zonder geluidsoverlast
bijna geen trillingen in de heli en daardoor minder slijtage van mechanica en elektronica en dus minder kosten en onderhoud
geen brandstofresten op heli, gereedschap en in je auto ….
constant vermogen, bijna onafhankelijk van weersinvloeden (bij koud weer presteren lipo's iets slechter, oplossing=voorverwarmen …)
Nadeel van lipo is dat je niet continue achter elkaar kunt blijven doorvliegen, het opladen kost gewoon tijd. En de initiele kosten KUNNEN wat hoger uitvallen, afhankelijk van keuze accu's , lader en voeding
Dit is MIJN mening, ik wil hier geen discussie uitlokken met het voor en tegen van elektro ….
Bas