Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2009, 22:13   #13 (permalink)
Ron Gijzen
Vriend van modelbouwforum.nl

Leeftijd: 41
Standaard

Theo,
De optie van Re*sqrt(Cl)=constant die jij noemt lijkt me ideaal, als ik het goed begrijp is dan elk punt op de polaire uitgerekend met het Re-getal dat hoort bij die liftcoefficient. Helaas heeft Profili die optie niet. Je had me al eens aangeraden XFLR te proberen maar ik deins er nog een beetje voor terug. Aan de ene kant wil ik juist nieuwe dingen ontdekken en leren, aan de andere kant moet ik oppassen niet te veel zijpaden in te slaan/uit te zoeken omdat ik dan over 3 jaar nog niets gebouwd heb...
In jouw polaire lijkt het of de MH43 ruim wordt verslagen door de RG15, in elk geval wat betreft lift. Maar dit is natuurlijk alleen de polaire voor het profiel ZONDER klepuitslag. Bij gebruik van de kleppen zouden de verschillen nog wel eens anders kunnen zijn. Ik houd het vooralsnog ff bij m'n Profili, met beperkingen.

Ron,
Merkwaardige kerel, die Damon Atwood. Dat X-plane lijkt me meer een vlieg-simulator dan ontwerp-software? Bedoel je dat ik hiermee verschillende profielen kan vergelijken door er gesimuleerd meet te vliegen? Op zich wel gaaf maar ik denk niet dat het onderling vergelijken er makkelijker van wordt.

Berrie,
Norbert habe heeft een enorme lijst F3B profielen in z'n database staan. Waar te beginnen?Ik heb maar een bericht gestuurd. Hartmut Siegman en Martin Hepperle ook trouwens. Geen idee of er een antwoord komt maar vragen staat vrij nietwaar
Details over de ligger en verbinder weet ik nog niet, behalve dat het een 2-delige vleugel moet worden. Ik zal je draadje van de Supra en Nico's z'n Genie-draadje goed bekijken.
De pod wil ik à la Supergee maken, dus twee losse helften en een nosecone.
Best mooi zo'n neus in één keer nat in nat, maar dan moet ik dus de hele RC toestand en de trekhaak via zo'n klein rotopeningetje in zien te bouwen. Bovendien, als ik beide helften in één keer aan elkaar zou maken, en dan de neus afzaag (als nosecone), hoe krijg ik dan een binnen-neus gemaakt die mooi past? dat zie ik nog ff niet zo zitten. Wat mij betreft dus beide helften apart in de mal maken, voorkant afzagen (nosecone-helften), nosecone-helft met plastic bedekken en samen met resterend deel teug in mal leggen, dan binnen-neus in de mal aan het achter deel vast maken. Ten slotte (als binnenwerk zo'n beetje bepaald is) beide helften verbinden met bandje binnen en buiten. Wellicht dat die ballon daar trouwens nog steeds goede diensten kan doen!

Statistieken
Leden: 21.787
Discussies: 104.876
We verwelkomen onze meest recente forumlid, j@cco
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht RC-projects baja clone
11 mei 2012 20:24
Ga naar eerst nieuwe bericht Vraagje over CY 29 CC...
25 mei 2012 21:35
door robj28
Ga naar eerst nieuwe bericht RTR Fox hype en Domino...
18 mei 2012 20:38
door poebe
Ga naar eerst nieuwe bericht Nieuwe DFC kop op...
8 februari 2012 15:18
door Sirolf
Ga naar eerst nieuwe bericht Zender module 35Mhz...
26 mei 2012 00:10
door Macrabbit
Ga naar eerst nieuwe bericht Gaui 425 basic
30 april 2012 14:32
door Chow
Ga naar eerst nieuwe bericht bouw Dusseldorf...
9 mei 2012 09:38
door piet
Ga naar eerst nieuwe bericht Robbe Cessna 150 Acrobat...
8 april 2012 14:32
door Berto
Ga naar eerst nieuwe bericht Afstellen OS FS 120 4t...
22 mei 2012 08:27
door splinter85
Showcases in database
Total ShowCases: 866