Even voor iedereen ,het wachten is op de pakketpost van uiteraard TNTpost ,daarin zit o.a de motoren voor de merlin we gaan beginnen met deze n.l van HC de TURNIGY 28-22-A 1600Kv Outrunner (Eq:2204).
Een opvolger van dd BL serie (zeg gewoon maar een copy) met zijn 130 watt een goede vervanger voor de powertrain die multiplex aanraadt (is 50 Watt) ,en die ik echt over de top vind gaan ,veel en veels te duur.
De cone wordt 35 mm ,bij 30 mm sluiten de proppellers niet netjes naast het vliegtuig ,wat nadelig is voor de airspeed uiteraard.
Turnigy 900 als servo ( nog steeds een van de beste in het low budget systeem en krachtig genoeg met een 1,6 Kg trekkracht) ,en uiteraard een 2s1p 800 mA lipo cel ,vermoedelijke airspeed zal ergens rond de 80 Km zijn met een vliegtijd van ongeveer 10 tot 20 min. afhankelijk van de trottle manegment.
Totaal vlieggewicht komt ongeveer op 350 tot 400 Gr slowliner,hotliner,lauwliner ik weet het niet maar gezien de grote van het kistje vermoed ik dat het een rappe machiene wordt.
Voor vervanging van de motor ,ga ik eerst de rode clowns neus waar de motor aan vast zit ,bewerken met dubbelzijdige tape voor tapijt ,doe je dit niet dan kan je na de motage er niet meer bij ,en kunnen de motoren ook niet uitgewisseld worden ,meer ideen laat mij even horen.
Groentes Cees Dorst
Laatst gewijzigd door cees dorst; 17 oktober 2009 om 17:39 |