Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nando Waarom staat dit bij electro auto's? Dit hoort in "Accu & laad techniek"............................
Maar waarom dit topic? Dat lipo's kunnen ontploffen is al vaak genoeg bewezen... |
Strikt genomen heb je gelijk, en ik heb ook getwijfeld in welke sectie ik mijn vraag ging plaatsen. Ik denk dat de meeste lipo gebruikers in de electro auto hoek zitten, en ik betwijfel of zij vaak de accu en laadtechniek zullen bezoeken. Of dit een juiste aanname is weet ik niet..er zullen er ook heel veel met lipo's vliegen.
Ik kom in ieder geval maar heel af en toe in de accu hoek
Waarom dit topic; ja we weten allemaal dat een lipo in brand kan vliegen. Maar hoe groot is dat risico werkelijk in de praktijk? In het begin werden airbags ook als gevaarlijk bestempeld, omdat in de eerste versie's weleens spontaan afgingen. Gasaanstekers mocht je ook niet in je broekzak bewaren en oh ja, je mag nergens harder dan 120 km rijden in NL

. Zo is er een heel rijtje van innovatie's op te maken van zaken die nu gemeengoed zijn, maar wel ontwikkelproblemen hebben gehad.
Verder is het héél goed in het kader van de bewustwording van het veiligheidsrisico, zo af en toe gewezen te worden op de feiten door middel van praktijk voorbeelden uit de omgeving.
Ik ben heel erg blij met de reactie's tot nu toe, want ik bemerk bij mezelf dat ik steeds makkelijker omga met de lipo's.
Maar als ik de ervaringen zo lees, zou ik ook nog wel willen weten, hoelang geleden de ongelukken zich afspeelde.