Hoi Menno,
Dat ombouwen valt wel mee, je haalt de zender achterkant los en dan zie je links onderin twee kleine schakelaars zitten de linker moet je omzetten dan gaat het gas naar rechts, is dat hem niet dan de andere schakelaar proberen.
Je kunt het gewoon uitproberen zolang je de zender iedere keer maar uitzet.
ERG BELANGRIJK hou de beide knuppels onderin zodat je gas uitstaat zodra je de zender aanzet.
Want je gas zit als het goed is dan op de knuppel die in de middenstand (nu half-gas) stand staat.
Niet zo heel erg want de ontvanger zal in principe niet het gas open gooien als deze tijdens aanzetten in de half gas stand staat maar als je aan de knuppels gaat roeren om te zien of er wat gebeurt zou het wel eens kunnen gebeuren, en daar wordt je vast niet vrolijk van.
Wat echt een geduld werkje was het omzetten van het mechaniekje van de ene ex gas knuppel naar de andere vooral het veertje monteren was een leuke bezigheid....

Maar het ombouwen is goed te doen.
Ik heb trouwens even gevlogen in de mode 2 en het heeft denk ik voor een heli wel voordelen zeker als je later naar een CP heli gaat want dan heb je geen gas meer en staan beide knuppels in het midden, als ik het tenminste allemaal goed begrepen heb.
Ik zou het eerst even proberen, ikzelf twijfel zelfs nog of ik het niet zal terug bouwen.
Ik weet wel dat ik op het moment vind dat ik totaal opnieuw moet leren vliegen want het vliegt totaal anders dan een vaste vleugel wand doorgaans waar de neus heen wijst van een kist, dat is ook de richting waar hij zich in beweegt.
Echter bij een Heli hoeft dat dus totaal niet het geval te zijn waardoor ik nogal eens totaal op het verkeerde been wordt gezet.
En dat het silhouet zo klein is helpt ook niet echt.
Ik wist het wel in theorie maar als het voor je hangt is de realiteit een gaans andere

maar wel een uitdaging en dat wilde ik ook.
En ik weet ook dat deze Heli heel wat hebben kan voordat de stukken er af vliegen dus het is een prima trainer..
Ik alleen twee nieuwe main rotors bladen vervangen en één kant van mijn skid gerepareerd.
Vriendelijke groet,
Jan.