Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door savage .26 picco De opmerking "batterij aansluiten en gaan" gaat tegenwoordig niet meer op....
Om een beetje levensduur uit je accu's te krijgen komt er wel heel wat meer bij kijken. De huidige ni-mh's zijn heel gevoelig voor verkeerd gebruik en vereisen zeker de nodige zorg en daarmee speciale apparatuur. |
Misschien een issue als je in de A finales zit maar als je gewoon nog voor de lol mee rijd valt dat best mee.
Rij je misschien niet met 100% presterende batterijen maar de lol word er niet minder om.
En mocht dat nou echt een punt zijn om over te vallen koop je gewoon twee nicadjes.
Maar een goed punt om naar te kijken is dat er buiten de aanschaf van de auto en zender/ontvanger inderdaad accu's en een lader bij electro komen kijken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door savage .26 picco Ook is het niet werken bij een electro een stuk ingewikkelder terug te vinden en vaak nog moeilijker op te lossen. Een electrische storing is niet zo makkelijk op te sporen/op te lossen , als het afstellen van een nitromotortje hoor
Dus het blijft onzin dat electro makkelijker is , zeker als je van plan bent om op een baan te gaan rijden.... M'n collectie en ervaring zijn uitgebreid genoeg wat dat betreft  |
Als er iets stuk gaat in je electra is het niet meer te doe het zelven voor 99% van de mensen inderdaad.
Maar als ik kijk dat ik jaren zonder problemen gereden heb lijkt me dit makkelijk opwegen tegen het gesleutel dat er bij normaal rijden met een nitro komt kijken als het spul allemaal nog heel is.
Maar belangrijker is wat hij zelf het leukst vind. Als het hem puur om een RC offroad gaat zou mijn advies electro zijn.
Maar als hij helemaal verliefd op nitro is en het bijbehorende gesleutel geen probleem vind is de vraag alleen nog wat het prijsverschil is.
Electro: Auto + zender + batterijen + lader
Nitro: Auto + zender + brandstof