Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freakazoid Hahah, ik heb mijn 3cell een keer uit mijn hoogvliegende spacescooter bebokt en die zat zonder schade half in de klei.
Wat heb je dr mee gedaan? Toch niet gewoon lekker terug gebogen en door gevlogen zeker?
Maargoed, accutjes gaan dan langer mee als je met zon sentry regelaar fladderd? |
Uh ja, in de begindagen dat ik begon met vliegen (kwam in april 2008 van het offroad autorijden en wilde gaan vliegen omdat luchtfotootjes te maken van het rijden) met de EasyStar ging het niet helemaal goed. Beetje harde landing, ongeveer vertikaal op de neus.

LiPo's kun je het beste weer plat drukken als ze net verbogen zijn. De accu is dan nog warm en "kneedbaar". Even rechtdrukken, een half uurtje buiten laten liggen voor je-weet-maar-nooit, rustig ontladen op 2C, rustig laden met 0,5C, ontladen met 5C, opladen met 1C en dan is-ie weer prima bruikbaar. De accu op het plaatje is een Graupner/Kokam, voor de crash 3170mAh bij 5C ontladen, na de crash 3090mAh bij 5C ontladen. Dus goed is het niet voor je accu's.