Zoals beloofd hierbij enkele foto's van mijn Merlin met Turnigy 2826-1650:

Turnegy 2826 met Plush-25 25A regelaar

Turnegy 2825 in de neuskegel

Rechter romphelft

Linker romphelft

Aan de voorkant van de linker romphelft heb ik een kleine uitsparing van ong 5mm x 5mm in het Elapor gemaakt (hier niet zichtbaar) om de bedrading de bocht vanuit de motor te kunnen laten maken. De neuskegel valt daar netjes overheen. Ik heb er dus voor gekozen om de draden onderlangs de motor te laten lopen (iets aan de zijkant), omdat je daar de meeste ruimte in de romp hebt door de hoek van de motor.

Hier is goed te zien welke gaten in de neuskegel ik heb gebruikt om de motor te bevestigen. Aan de binnenkant van de neuskegel zitten dus stukjes brandstofslang over iedere schroef om de motor wat dieper in de romp te laten vallen en wat trillingen te dempen. Erg veel speling heb je niet, anders steekt de motoras te weinig uit om je spinner te monteren.

Hier een foto van de opgeschuurde motorruimte. Vergeleken met origineel is deze nog maar half zo dun. In combinatie met de verlijmde neuskegel zal het echter sterk genoeg zijn (hoop ik

)

Hier het eindresultaat met gemonteerde spinner. In verhouding met mijn zender is goed zichtbaar hoe groot (lees:klein) de Merlin eigenlijk is. Wat mij betreft is dat ook zijn charme. Op de achtergrond overigens mijn Sig Kadet LT-40 in aanbouw, onder de werktafel mijn EasyStar.

Het betreft hier een 30mm spinner. Je ziet dat het verschil met de 33mm neuskegel minimaal is. Persoonlijk vind ik het niet verkeerd staan.

Blaadjes (7" x 6") uitgeklapt. Ik ga 'm dus met 2 cellen 800mAh Zippy vliegen. Vol gas sleurt 'ie er verschikkelijk aan, meer dan voldoende power. Ik had nog geen ervaring met klap-props, maar deze Aeronauts draaien prachtig rond. Heel wat anders dan een slow-fly propje op een propsaver zoals ik gewend ben met mijn depronnetjes.

Wat een paar stickertjes doen! Hij is er helemaal klaar voor, ailerons, stabilo, rudder en flaps zijn afgesteld volgens het boekje. Nu nog wat mooi vliegweer; volgens mij zit dat er dit weekend nog niet in...
Als 'ie z'n maiden heeft gemaakt, laat ik jullie mijn ervaringen weten. Overigens is 'ie vliegklaar met 2s1p 800Mah 20c Zippy 310 gram.