Zoals de titel van de topic al luidt,
Mijn eerste stockcar seizoen zit er alweer op. Ik kijk terug op een best leuk eerste jaar stockcar rijden. Het bouwen van de auto vind ik echt te gek!! Begonnen als "witdakkertje" en nu het seizoen afgesloten met een blauwdak! Volgend jaar alles in het werk stellen om met het rode dak te mogen rondrijden..... Het zal nog een lange weg worden maar waar een wil is...
Inmiddels heb ik al plannen gesmeed om wat veranderingen aan de auto door te voeren.
Zo ben ik inmiddels begonnen om de volledige auto in een 3D model te tekenen. Wil een beter inzicht krijgen hoe de gewichtsverdeling zal worden voordat ik hem daadwerkelijk gebouwd heb.
Ook het totaal gewicht van de auto moet een stuk omlaag, eind van het seizoen zat hij nog maar net onder de 4 kilo.... Ook denk ik met het verlagen van het zwaarte punt in de auto een stap voorwaarts te maken.
Ook hebben we de handen ineen geslagen om met een aantal stockcar rijders een auto samen te gaan bouwen welke uiteindelijk ook voor iedereen te koop zal zijn. De gedurende de winter periode zal er hard gewerkt worden om het seizoen te kunnen starten met deze auto, in wedstrijd verband zal ik en Danielle van Doorn er mee gaan strijden ook zal er getest worden met twee auto's. Het plan is dan ook om nu 4 auto's te gaan bouwen en daar gedurende het seizoen de "kinderziektes" uit te halen.
De basis zal afgeleid worden van vise wereld kampioen Sander Poels zijn huidige auto. Ik ben zelf enorm enthausiast over dit project. Afgelopen seizoen heb ik mijn beste prestaties behaald met een Ex Sander Poels auto. De auto ken merkt zich door de vriendelijkheid en het gemak waar mee je met zijn auto's rondrijd.
De winter kan mij niet lang genoeg duren er ligt nog erg veel hobby plezier in het verschiet.
Op dit moment twijfel ik een beetje of ik de verrichtingen van de bouw van mijn eigen auto in deze topic zal bij houden of een nieuwe starten... om het wellicht een beetje beter overzichtelijk te houden.
Zo nu en dan zal ik ook in mijn topic hier op het modelbouwforum een update geven van het gezamelijke project, welke ook te volgen is op.
www.willitwork.nl van Ruud en Daan en op de site van Sander Poels
- Laatste nieuws:
Groet,
Rob