Van die Jumper dat maakt niet uit, met of zonder. Zolang hij niet in programming mode staat uiteraard.
Voor de rest...
Je kan de regelaar best zijn hoogste en laagste punt leren kennen, dan weet je ook hoeveel de exacte waarde is die je instelt in je zender. Voor een Spektrum is dat bijvoorbeeld altijd rond de 83 %. Dit betekent de endpoints aanpassen, beginnend van 50/50, en zo omhoog tot je de ESC hoort 'wapenen'. En dan nog enkele klikjes hoger om zeker te zijn...
Verschil tussen 4 en 11 is inderdaad het toerental. 11 stel je af met je 'slechtste' lipo, dwz degene waarmee je heli het minst hoge toerental haalt. Eens het toerental vastligt zal hij altijd als je vliegt trachten dat toerental te behouden, ook als je een beter lipo gebruikt die in feite meer kan leveren.
Governor steeds met een vlakke curve. Gebruik een headspeed calculator om een schatting te hebben en begin met een percentage dat je zo vindt, en pas daarna aan.
Van die verschillende toerentallen ben ik niet zeker of dat gaat. Ik gebruik geen normal mode, en vlieg eigenlijk altijd in idle-up 2...ik switch nooit.
|