Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SCRT Pilot Ik bestrijd de inhoud van de website ook niet. Het verbaasde me alleen als ik denk aan wat ik voor wat bandjes heb betaald.
Ik heb me een jaar of 2 geleden bijna aangemeld bij Rosmalen maar met het bandenspook in gedachten heb ik het uiteindelijk niet gedaan. |
180 gulden voor een setje rondom vind ik ook behoorlijk veel. Als dat zo was stopte ik meteen met rijden. Gelukkig zijn de stockcar banden goed koper zoals Roberto al zei.
Reken voorbeeld+ uitleg:
De achterbanden kosten voor een paar +/- 14 euro hier haal je 4 achterbanden uit. Is dus 3,50 per band. De velgen kosten 1 euro, zit je voor een achterband op 4,50 p/s. Voor de voorband betaal je ook 14 euro per set maar hier zitten er maar 2 in. Dus 7 euro per stuk en met velg dus 8 euro. Maakt dus 25 euro rond om, maar een linker voorband is meestal een oude achterband. Dus eigenlijk maar 17 euro.
De voorbanden gaan ook veel langer mee. Ik schat dat je er toch zeker 5 á 6 wedstrijd dagen plezier van kunt hebben. De achterbanden is wat verschillend soms kun je met je banden 2 wedstrijden doen maar soms heb je er ook 4 nodig.
Ook ik gebruik de velgen op nieuw. De voorvelgen eigenlijk nooit, maar dit komt ook mede doordat ik geen lagering gebruik op de vooras waardoor het hart van de velg versleten is als de banden op zijn. De achter velgen gebruik ik het zolang ze niet krom zijn.
Het stockcar rijden heeft maar een nadeel met de banden. Je hebt er veel nodig om uit te kiezen. Je hebt naast verschillende hard heden ook verschillende diameters nodig. Rechts een groter dan het linker wiel. Als je net begint zul je dus je bandjes moeten afdraaien. De banden die dan te klein die bewaar je dan wel voor later. Op een gegeven moment heb je dan zo veel banden dat je bijna niet meer hoeft af te draaien en je dus uit je eigen voorraad je banden kunt pakken.
Dan nog een tip: Als je nog intressen hebt om stockcar te gaan rijden. Ga gewoon eens een keer langs in Rosmalen als er een wedstrijd of een trainings dag is. kun je het zelf een keer zien. Gr H78