Daar heb je iets fout begrepen denk ik...
De instelling op de regelaar is niet van belang in feite. Je kan dit doen nadat je de regelaar ingesteld hebt op mode 4 of mode 11. In het topic waarnaar ik verwees is er enkel sprake van mode 4 omdat er toen, volgens mij, nog geen mode 11 was.
Wat je doet is :
- stel je throttlecurve lineair in, van 0 tot 100%
- beprek je endpoints omhoog en omlaag tot 50%
- zet je stick naar beneden en zet de throttle hold uit
- sluit de regelaar aan
Nu zal de regelaar niet wapenen (geluidssignaal) omdat hij geen 0% throttle detecteert. De motor zal dus ook niet gaan draaien, in principe moet een regelaar ALTIJD eerst 0% throttle detecteren voordat hij de motor in beweging zal zetten.
- nu ga je je endpoint omlaag verhogen, punt per punt.
(in het begin kan je vrij snel gaan, vanaf ongeveer 75 % moet je langzaamaan gaan, zorg ervoor dat je tussen 2 klikjes dan altijd een seconde wacht omdat er een vertraging kan zitten eer de ESC wapent)
- je blijft klikjes bijzetten totdat je hoort dat de ESC zich wapent (biepjes).
Nu moet je opletten, want als je nu de throttlestick omhoog duwt gaat de motor draaien !
- als je het punt waarop hij wapent bereikt hebt, geef je nog enkele klikjes bij om zeker te zijn, en dan weet je waar het werkelijke nulpunt ligt.
Nu schakel je de ESC uit, en dan programmeer je in het andere endpoint dezelfde waarde.
Hoop dat dit duidelijk is...
|