Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoogie2004 Hmmz, die systemen zijn toch erg interessant. Ik blijf bij het verder ontwikkelen steken op rondvliegen en nose-in, omdat ik bang ben dat ik niet kan corrigeren en de heli crash...
Voor omgerekend 75 euro is de KDS Flymentor al te koop in hongkong (de bekende site), en ik begin nu toch hard te twijfelen voor komend seizoen er een te halen, zodat ik met een gerust hart kan rondvliegen. |
Mijn persoonlijke mening nadat ik zo'n ding (Robbe Helicommand) geïnstalleerd heb voor iemand: schijnveiligheid voor iedereen die kan hooveren. Het heeft heel veel invloed op het sturen (je heli gaat ongeveer zo hooveren als een coaxiaaltje) dus wil je er mee rondvliegen, dan moet je of met heel "vreemde" stuurgedrag rekenen, of je bent continue dat ding aan het in en uit schakelen. Gewoon leren vliegen, en desnoods een paar centen investeren aan een paar lessen of hulp zoeken bij een welwillende collega-vlieger. Vliegschooltjes genoeg in het land, welwillende helivliegers nog veel meer, zelfs, denk ik..... met die lessen doe je feitelijk niet meer dan over de angst voor het onbekende heen komen, dus dat gaat je echt geen fortuin kosten.
Ik word wel eens een beetje moe van mensen die heli gaan vliegen "omdat het een uitdaging is", en vervolgens allerlei electronica kopen om die uitdaging weer zo ver mogelijk (zo niet volledig) te reduceren. Doet me denken aan sommige treinmodelbouwers, die eerst en spoorbaan aanleggen, en vervolgens de hele baan automatiseren, zodat de treintjes voortaan "met zichzelf spelen". Leuk om te verzinnen en te bouwen, maar als het eenmaal af is, heb je jezelf toch aardig in de vingers gesneden, dacht ik zo....
Maar goed, ieder zijn meug.
Groet, Bert