Bas, kijk daar heb ik wat aan. Stuur je zo even een PB'tje met mijn e-mail addres. Dan zal ik kijken of dat ik een schets op papier kan zetten met maten die jij dan in Solid Works kan zetten. Toppie!
Als iemand trouwens een kopie van Solid World voor mij kan regelen, ik heb er vroeger wel mee gewerkt op het Saxion in Enschede tijdens mijn 1ste opleiding. Helaas geen CD'tje meer van liggen. Stuur svp een PB of e-mail.
Rick, bedankt voor het aanbod! Helemaal geweldig natuurlijk. Denk half December is totaal onhaalbaar. Dus dan is het zien dat alles klaar ligt voor Januarie.
Het gaat in dit geval alleen om een staart stuk. Zelfs niet eens het stabilo, alleen een staart fin in 2 delen met een heel klein stukje romp. Al met al niet groter dan 30cm als grootste maat.
Het maken van een complete kist wil ik ooit wel gaan doen maar dan heb je het over 2012 op z'n vroegst.
Wat betreft dit project, het zou geweldig zijn als het voor het WK 2010 (Augustus) klaar is en ingevlogen is. Maar ik zal wel zorgen dat ik een originele B08 staart heb liggen voor het geval dat.
De reden om alleen een staart te maken is omdat het niet al te groot is maar een goede oefening om later een complete kist te maken. Tevens ben ik van mening dat een goed ontworpen staart voor een heel gemakkelijk te vliegen kist maakt. Dit maakt het verschil tussen een slechte vlucht met 36 rakken of een strakke vlucht met 44 rakken. Een beetje weerstand is misschien goed voor 1 rak.
Bedankt, Jos