Inleiding:
Er was eens... lang lang geleden een klein mannetje, dat ieder weekend met z'n vader ging racen met 1:8 RC-auto's (Stockcar). Na dit een aantal jaren gedaan te hebben (zowel regionale als nationale wedstrijden), zijn zij hiermee gestopt. Dit alles speelde zich af in de jaren 80 van de vorige eeuw (WOW dan lijkt het nóg langer geleden

)
Dat kleine mannetje is inmiddels een aantal jaren ouder (voor diegene die het niet door hebben, dat ben ik

dus). Ik heb me jaren bezig gehouden met statische (auto)modelbouw, maar nu begint het RC-virus toch weer een beetje te kriebelen.
Mijn droom model is de Riva Aquarama (
zie hier een mooi voorbeeld 
)
Eerst maar eens een beetje "scheepservaring" opdoen. Bij toeval kwam ik terecht bij de plaatselijke modelboot club, waar André van Berkel een cursus "modelboot bouwen" heeft opgezet.
Het wordt een houten (semi)schaalmodel van een Havenpatrouilleboot van de Douane genaamd "Grote Stern" (ligplaats Rotterdam). De schaal is ongeveer 1:40 (dus niet zo'n bakbeest als jullie gewend zijn

vandaar mijn vraag in een ander draadje of ik wel met de werkschepen(dag) mee mag doen) totale langte bedraagt ongeveer 42 cm. Aandrijving gebeurt door één Speed 400 motor.
De cursus is opgezet als beginnerscursus (jeugd), maar ik zal proberen wat meer gadgets (verlichting, radar, zwaailichten, details, e.d.) in te bouwen.
Ik heb mijn vorderingen bijgehouden en er dit bouwverslag van gemaakt.
Veel plezier!