Hallo Michael,
allereerst welkom bij het forum.
Ik heb wel ervaring met Stella Models, positief overigens!
Voor m'n project heb ik er een Scania R470 met MFU besteld, incl. douane- (ben er uitgepikt op Shiphol) en verzendkosten was ik toch veel goedkoer dan bij de aanschaf in europa.
Als je een bestelling doet kan je het beste met Pay Pal betalen dit is snel en veilig.
Binnen 1.5 week had ik het in huis.
Voordeel is dat Stella via Hong Kong Post verscheept, je krijgt dan een track- en trace nummer waardoor je je bestelling goed kan volgen.
In mij geval moest ik aan de douane betalen wat overigens wel mee viel (23,- euro).
Via de track en trace van TNT post wist ik prcies wanneer het afgeleverd zou worden en kon zodoende direct aan de postbeambte betalen.
Ook m'n mailtjes met vragen richting de heer Tsang (eigenaar Stella Models) werden vlot en serieus beantwoord meestal binnen 1 dag.
M'n tweede bestelling is een waar drama geworden.
Dit betrof een tamiya reefer trailer by Hobby Station eveneens in Hong Kong.Dit was overigens niet te wijten aan Hobby Station (binnen 1 week op Shiphol) maar aan onze nationale trot de TNT.
Tussen bestelling en het bij mij thuis afleveren zat bijna twee maanden!!!
Het heeft zeker 4 weken op Schiphol gelegen, en is daarna naar het lokale distributie centrum van de TNT bij mij in de buurt verscheept.
Hiervandaan is het weer terug naar Amsterdam gestuurd met als bestemming Hong Kong!!!!
Later bleek dat men de vrachtbrief miste waarop de douanekosten stonden vermeld (zoekgeraakt in Amsterdam) en het dus niet kon afleveren.

Via persoonlijke benadering van de inklaringsdienst op Shiphol en tientallen mailtjes en beamten (die m'n probleem wel serieus namen) toch na ca. twee maanden m'n bestelling in ontvangst mogen nemen.
Ik zou je in ieder geval willen aanbevelen om in soortgelijke gevallen rechtstreeks contact op te nemen met de inklaringsdienst en absoluut niet met de klantenservice, deze is ver onder de maat en kan alleen maar excuses maken en verder niets.