Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 19 december 2009, 15:53   #32 (permalink)
Cheeta

Cheeta's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

tsja hij gaat graag voor de kinzo kwaliteit. elk jaar een nieuwe. de wegwerp technologie van tegenwoordig op en top.

of een B merk A merk C merk allemaal even goed zijn hangt van veel meer factoren af.

mijn kinzo maakt van begin af aan al een geluid dat ik zeg van hmmppf hoelang gaat dit goed. volgens de td is dit geluid normaal *jankend en zingend geluid*. dit duit bij mij op een slecht lager.

de ferm is opzich een leuk beginners aparaatje . maar na een jaar hoef jij niet meer te gaan kijken naar de speling op je lagerwerk bij regelmatig gebruik.

tevens hangt de levensduur ook samen met het soort van gebruik en hoe je ermee omgaat.

ik zelf heb 2 dremels 300 een kinzo en mijn vader een ferm.

best wel wat vergelijkingsmateriaal dus. Ik boor zelf vrij veel met mijn dremel tot 3,5mm aan toe. Dit hoefde ik al niet te doen met de kinzo... die zakte compleet in elkaar bij dezelfde gaatjes. de ferm kon het wel aan maar zag de boor slingeren aan alle kanten.

de dremel doet het dan toch net even beter. en tsja hij is misschien 2x duurder maar als je het goed doet hoeft dat helemaal niet. Zijn vaak genoeg leuke acties. heb de eerste voor 60 euro incl koffer en flexibele slang en wat accesoires. kreeg er een gratis pet van een race coureur bij twv 30 euro. doorverkocht voor 17,50. dremel heeft dus 42,50 gekost.

heb daarna een graveerpen gekocht a 20 euro in de actie met een gratis accesoire set a 100 onderdelen. dus graveerpen voor nop .

mijn 2de dremel kwam in een actie pakket 70 euro. maar daar zit zoveel extras en accesoires bij + een mooie grote koffer. dat ik moeilijk kan zeggen dat dremel duur is in vergelijking tot de 20 / 30 euro multitools.

tevens is dremel van bosch. welke opzich geen slechte verhalen heeft over garantie afhandeling. iets wat bij de goedkopere merken nog wel eens wil schorten.

@edit
Rhelie was me alvoor met de acties
Cheeta is offline   Met citaat reageren

Statistieken
Leden: 21.790
Discussies: 104.883
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Skidkid
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht Alweer een banckert
26 mei 2012 00:33
Ga naar eerst nieuwe bericht lipo's kapot nieuwe...
18 mei 2012 20:48
door bouter
Ga naar eerst nieuwe bericht Novarossi Toro Nero .21T...
9 mei 2012 20:04
door Jawsma
Ga naar eerst nieuwe bericht Gz-15 drijfstang kapot...
21 mei 2012 17:52
door R/C
Ga naar eerst nieuwe bericht de bouw van een foxtrot
16 juni 2009 15:46
door raf
Ga naar eerst nieuwe bericht Vraagje over CY 29 CC...
25 mei 2012 21:35
door robj28
Ga naar eerst nieuwe bericht Snelle, sterke auto.
15 mei 2012 20:09
door RCRacer
Ga naar eerst nieuwe bericht Replica body maken, tips?
26 mei 2012 01:53
door D-FGT
Ga naar eerst nieuwe bericht Funjet Ultra setup vraag
26 mei 2012 08:44
door gbeumer
Showcases in database
Total ShowCases: 866