Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 30 december 2009, 21:11   #35 (permalink)
helerik

helerik's schermafbeelding

Smile

Hoi,

Die 'viertaktpruttel' blijft in IN IEDER GEVAL zitten want juist vanwege deze motor wilde ik een ultralight bouwen. De tweecilinder moet te zien zijn en niet weggemoffeld onder een kap.
Dus geen discussie mogelijk over electro. Andere modellen van mij (zie tweemotorige Canadair CL 415) wel met heel veel plezier electro. Dus......

Zoals beloofd de voortgang.
Onderstaande foto laat een buigapparaat zien waarmee ik de 4, 6mm vleugelpennen in één keer 2 tot 3 graden kon buigen. Hier een fluitje van een cent, thuis een onmetelijk gepruts met bankschroef en hamer.

Click the image to open in full size.

Met de pennen in de romp en vleugel vind ik dat de V-stelling redelijk is. Ik wilde hem niet te groot hebben omdat ik aillerons in de vleugels heb en deze ook zeker wil gebruiken. Uiteraard zal er straks geen kier meer te zien zijn tussen romp en vleugel.

Ziet er al aardig uit, vind ik.
Tijdens het passen van de vleugels sneuvelde er een rip. Deze wordt meteen vervangen door een stevigere, van harder balsa.

Terwijl ik aan het passen en meten was met de neuspoot, was de leraar met wie ik samenwerk in zijn lokalen, een zitting voor de piloot aan het maken van 2 mm aluminium met heel veel gaten van 10 mm.. Ik ben er erg blij mee want het geeft weer meer 'jus' aan het model. Nog wat kussens op de zitting en voor de rug, en de piloot, die ik binnenkort ga bestellen bij The Pilot People, kan er in. In Frankrijk heb ik inderdaad een piloot op enkel een kussentje in zijn ultralight zien zitten.

Inmiddels heb ik een iets kleinere neuspoot weten te bemachtigen. De eerste resultaten mbt. de hoogte en passing zijn veel belovend. Ik denk dat het wel goed komt. Ook mijn scepcis mbt. de stevigheid is helemaal verdwenen. Zoals het model nu aan voelt, geven alle verbindingen een goed gevoel over de stabiliteit en zou het volgens mij een hardere landing moeten kunnen overleven. We gaan het zeker zien .........komend voorjaar.
Volgende keer meer plaatjes.

Groetjes, Erik
helerik is offline   Met citaat reageren

Statistieken
Leden: 21.792
Discussies: 104.886
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Wicki_Baby
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht '67 chevrolet Chevelle...
29 maart 2012 20:19
door Zillion13
Ga naar eerst nieuwe bericht Nieuwe DFC kop op...
8 februari 2012 15:18
door Sirolf
Ga naar eerst nieuwe bericht engel duiktank
5 april 2012 13:37
door mr. maniac
Ga naar eerst nieuwe bericht Hobbystop Emaxx heel...
4 mei 2012 17:17
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht 7e. Dutch Warbird &...
2 december 2011 10:23
door Robke
Ga naar eerst nieuwe bericht Mugen Seiki MBX-6 &...
5 oktober 2010 10:30
door amateur
Ga naar eerst nieuwe bericht Bouwverslag Lazy bee!
7 mei 2012 21:54
door Kaypeters
Ga naar eerst nieuwe bericht Snelle, sterke auto.
15 mei 2012 20:09
door RCRacer
Ga naar eerst nieuwe bericht T Rex 700 fbl kopen?
26 mei 2012 12:26
door Heli-Uwe
Showcases in database
Total ShowCases: 866