Hallo Erik,
Je hebt de draden weer aardig weten op te pakken zo te zien!
Ook diverse problemen die de kop opstaken omdat je bepaalde wijzigingen voor ogen had heb je goed weten op te lossen.
In een eerder stadium heb ik geprobeerd foto's van mijn 'oer'-Cloudhopper op dit forum te zetten, wat helaas niet lukte. Nu zal een clubmaat van me dit proberen te doen, zodat je mijn Cloudhopper ook wat beter zal kunnen bekijken.
Een tip voor het gebruik van de rolroeren: laat deze roeren ongeveer 2x meer omhoog gaan dan naar beneden en mix a.u.b. ongeveer een 10 tot 15 graden richtingsroer erbij. Je krijgt met dit soort vliegtuigen namelijk onherroepelijk te maken met het zgn. 'haakeffect'. Mogelijk jou wel bekend. Om dit probleem de baas te zijn, zijn deze maatregelen beslist nodig. Zelf gebruik ik in mijn Cloudhopper geen rolroeren, zodat ik dit probleem niet ken. Genoemde waardes berusten daarom alleen op mijn ervaring en dus gevoel. Het kan zijn dat ze dus zullen moeten worden aangepast, maar dat kun je pas weten na de eerste vluchten. Maar volgens mij moet je het zo eerst wel kunnen proberen.
Veel succes toegewenst in dit komende nieuwe jaar! Ben benieuwd en blijf dit dus volgen!
Groet, Piet(er)
|