Hoi Pinty,
Ik gebruik zelf voor de moth meestal de UHU por lijjm. Deze is mooi helder. Je kan ook de tixotroop lijm van de HEMA nemen (de lijm met het groene label) Deze lijm is geel van kleur en een stukje dikker. Je kan de kleur door het dunne depron blijven zijn. Als je alles gaat spuiten of verven dan is dat natuurlijk geen probleem. Ik heb ook nog geprobeerd om te werken met UHU alles lijm. Eigenlijk gebruik ik zelf nooit seconden lijm dus daar weet ik niet van hoe en of het lekker werkt. Je kan ook (voor bijvoorbeeld het motorschot) tweecomponenten lijm gebruiken. Volgens mij is die van bison, maar deze is ook bij HK te krijgen. Werken beide prima maar die van HK is een stuk goedkoper en werkt net zo goed. Ik hoop dat dit verhaal je een beetje helpt. Sterkte met bouwen

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinty vanavond alle delen uitgesneden en gewogen: 9,3 gram.
netjes, toch?!
Alleen bij het lijmen van de romp ging het fout. De beide delen (heb de originele tekening gebruikt) wilden gewoon niet vast blijven zitten.
Heb seconden lijm van quartel gebruikt en lijm van pattex, niets werkte.
Nieuwe romp uitgesneden zoals in de startpost is gedaan, weer niet vast te krijgen.
Misschien is het materiaal te dun  Ik heb nu maar een ander rompje getekend (even snel) met de basis-maten van de moth, zodat de bovenkant van de romp in 1 rechte lijn blijft.
Deze week maar eens kijken of dit gaat werken. Of gebruik ik gewoon de verkeerde lijm?? welke lijmt wel goed stevig (en waar te koop) ?? |