Kan kloppen, ik ben ook nog niet overtuigt dat het 100% werkt. Ik vind het gewoon een hobby om iets dat anders weggegooid wordt "slim" te gebruiken voor een bepaald doel.
Ik haal de voldoening uit het feit "als" zoiets lukt....niet jammer misschien heb ik een ander nut voor deze dingen. Geld uitgeven kan altijd nog, de opgedane ervaring hier is weer bruikbaar in een ander project. Kortom soms werkt het wel soms niet.
Ik geef nog niet op, diverse forums komen met inderdaad de diode en/of een 0,1 ohm weerstand mits de spanning onderling niet meer afwijkt dan 0,05 V / 0,1V. Mijn redelijke meter geeft een gelijke spanning voor 2 de ander is 0,05V minder maar na 10 minuten zijn ze alle drie exact gelijk op 12,45 V. Echter over de 5V lijn weinig. Er zijn weinig voedingen (klein model) die zowel 5V als 12V leveren. En ja als het niets wordt... gewoon een andere toepassing zoeken. Zo heb ik een enkele in gebruik op het werk voor 12 koeling fans in de muur en LED verlichting in de server kasten. maar 48 fans en stadion verlichting vind ik weer wat veel.
|