En de eerste update is te geven. Gisteren even een dagje lekker binnen gebleven en op mijn hobbykamer wat haken aan de muur gemaakt zodat ik de verschillende modellen makkelijk op kan hangen. De ruimte die ik gemaakt had was toch nog niet genoeg waardoor de Spit toch een week op de bank heeft gestaan (verrassend weinig commentaar gehad van mijn vrouw :mrgreen)
Nu de spullen lekker veilig op mijn kamer staan heb ik de vleugel gepakt en weer naar de keuken gebracht. Aangezien ik een grote eettafel heb kan de vleugel daar makkelijk op. Dus ben ik begonnen met het plamuren van de kleine oneffenheden en de bedoeling was om hem morgen op de club te schuren en te glassen. Dus gisteren geplamuurd en geschuurd

Nu begrijp ik een heleboel bouwers wel dat als je eenmaal bezig bent je moeilijk kan stoppen met een dergelijke kist. Dat is ook de enige manier om zoiets af te maken en vliegend te krijgen.
Dit laatste is bij mij zeker de bedoeling. Hoewel ik de verschillende bouwprojecten nauwgezet volg (de
spit van Ronald van den Oever bv) denk ik niet dat ik voor zoveel schaaldetail ga. Ik probeer een gezonde mix te hanteren van mooi maar moet ook nog goed kunnen vliegen. Gaat allemaal wel goed komen.
Morgen komt de eerste fase van het glassen. Geen idee hoelang ik daarmee kwijt ben om de hele vleugel te doen.
RonaldR, heb ik jouw toestemming om je gemaakte verslag hierin op te nemen?
Jan, reken maar dat als deze kist de maiden gaat doen dat ik zorg dat er verschillende camera's draaien