Hoi,
In middels ben ik druk met de vleugels. De bevestiging van de servo's heb ik inmiddels klaar en nu ben ik bezig met de struts.
Alle onderdelen voor de struts komen van Sunshine Modelle in Duitsland. Zij hebben ook prachtige druppelvormige struts. Alles al enkele jaren geleden op de beurs in Dortmund gekocht.
Daarna wil ik de vleugels bespannen met oratex. Ik heb al diverse lengtes en kleuren in voorraad.
Het volgende project waar ik naar op zoek ben zijn de uitlaten. Ik wilde uitlaatgassen boven over de vleugel weg laten waaien zodat er geen vuiligheid (in ieder geval zo min mogelijk) op de piloot komt. Deze heb ik inmiddels besteld bij The Pilot People in Engeland. 8 tot 10 weken levertijd. Ik wacht het rustig af. Wel dachten ze mee en konden ze voldoen aan mijn wensen. Ik had hen een foto gestuurd van het project.
Voor de uitlaat (en) zal ik wel naar Hobby Inn moeten. Het liefst zou ik twee flexibele pijpen hebben en één uitlaat. Ik ben benieuwd of zoiets bestaat voor mijn viertakt.
Tevens zit ik te wachten op een goede kwaliteit 6mm verenstaal om het landingsgestel opnieuw te buigen. De bevestiging wordt ook anders. Een forumlid gaf ons een goed idee en dat hebben we inmiddels uitgewerkt en gaan we maken van....jawel.....aluminium.
Wat ik erg leuk vind is dat iemand uit de buurt van Eindhoven bij mij geweest is, de tekeningen gekopieerd heeft en al druk bezig is met de constructie en met de varianten op de tekening. Ik ben benieuwd.
Groetjes, Erik