Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDeath Wie niet waagt wie niet wint !!!
Zonder mensen die hun nek uitsteken waren we nooit zover als nu gekomen als mens. Daarom vind ik ook laat die Laura Dekker toch lekker de wereld rond zeilen moet ze lekker zelf weten. |
Haha we gaan off-topic!
Ik vermoed dat Laura wel de zeilkwaliteiten heeft die het mogelijk maken een poging te ondernemen met een redelijke kans op succes. Maar ik denk ook dat de discussie daar niet over gaat.
De vraag is: hoeveel vrijheid wil je ouders geven om hun kinderen op te voeden. Hoever mogen ze gaan in norm afwijkend gedrag voordat je als maatschappij ingrijpt in het belang van het kind. Ouders die hun kinderen mishandelen: over de lijn, ouders die hun kinderen niet naar school laten gaan: over de lijn, ouders die hun kinderen opleiden voor topsport: meestal geaccepteerd, ouders die hun dochter van 15 de wereld rond willen laten varen........
De vraag is waar je als maatschappij je verantwoordelijkheid moet nemen. Als Laura MIJN dochter was liet ik haar denk ik (nog) niet gaan, maar nogmaals: de vraag is of die wens ZO norm afwijkend en mogelijk schadelijk voor Laura is dat de maatschappij de zware stap moet zetten om in tegrijpen in het ouderlijk gezag.
Je hebt helemaal gelijk dat mensen die hun nek uitsteken de wereld vooruit kunnen helpen. Maar kan een meisje van 15 die beslissing nemen of moet ze toch nog als kind beschermd worden?
Moeilijk