Beste Michiel,
Voor zover ik het kan bekijken kan je gewoon spullen direct bij Robbe bestellen. De enige mogelijke reden waarom dat niet zou gaan is als er een bedrijf is dat het alleenrecht heeft voor de distributie in Nederland. Voor zover ik weet doet Robbe de distributie echter zelf.
Je moet wel op een paar dingen letten:
- Je moet iemand in je directe omgeving hebben die de betaling per credit card voor je kan doen.
- Je moet redelijk goed Duits of Engels kunnen lezen en schrijven, of iemand in je directe omgeving hebben die je ook daarbij kan helpen (of je moet wel Frans, Italiaans of Spaans kennen, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk).
- Als je problemen krijgt die onder de garantie vallen dat moet je het naar hun opsturen. De procedure daarvoor is behoorlijk omslachtig.
Alles bij elkaar zou voor mijzelf het prijsvoordeel behoorlijk groot moeten zijn om het zo te doen. Ik zou het veel liever bij een goede modelbouwwinkel kopen, die je ook nog eens kunnen adviseren als je dingen over de installatie en/of bediening niet begrijpt en eventueel de garantie kunnen verzorgen.
Succes met de bouw,
Groet,
Ad Bakker